lördag 30 januari 2010

En fruktansvärd historia / A terrible story

En god vän höll berättarsessioner på Malmöfängelset som är ett av landets hårdaste eftersom dit skickas de som ska utvisas ur landet. En mördare ber att få berätta:

- I natt hade jag en dröm, säger han. Jag vandrade genom en mörk och hemsk skog. Plötsligt öppnade sig en lysande glänta. Mitt i den satt en skrämmande gestalt. När han hörde mig vände han sig om. Det var Djävulen. Jag viskade, stel av skräck:
"Är du min far?" Han svarade:
"Nej, jag är din son!"

A friend of mine held storytelling sessions at the Malmö Prison, Southern Sweden - one of the hardest because that is where they hold convicts to be extradicted out of our country.
A murderer asks to tell his story. He says:
- This night I had a dream. I wandered through a dark and terrifying forest. Suddenly it opened up in a clearing, brightly illuminated. In the middle of it sat a horrifying figure. When he heard me he turned around: it was the Devil himself! Scared stiff, I asked: "Are you my father?"
The Devil answered: "No. I am your son!"

Inga kommentarer: